FANDOM

Historia

Basenji.jpg

Należy do pierwotnych ras psów trzymanych w domu przez ludzi zamieszkujących strefę równikową. Przez Europejczyków odkryty w Kotlinie Konga, nazywany jest także psem kongijskim lub terierem kongijskim (terierem jednak w rzeczywistości nie jest). Jego przodkowie żyli prawdopodobnie w starożytnym Egipcie. W Wielkiej Brytanii zostały wyhodowane i rozmnożone po raz pierwszy w roku 1937, w USA cztery lata później. Do Polski psy tej rasy przybyły niedawno.

Wygląd

Lekkiej budowy, o delikatnym kośćcu, arystokratycznie wyglądający pies; wysoki na nogach w porównaniu do długości, zawsze zrównoważony, czujny i inteligentny. Namarszczona głowa, ze stojącymi uszami, dumnie noszona na wyraźnie łukowatej szyi; głęboka klatka piersiowa przechodząca w wyraźną talię, ciasno zwinięty ogon, tworzą obraz bardzo harmonijnego psa, o wdzięku gazeli.Włos: krótki, gładki, przylegający; bardzo delikatny.Maść: czysto czarna z białym; ruda z białym; czarna podpalana z białym, z podpalanymi znaczeniami nad oczami /pestki melona/, na kufie i policzkach; czarna podpalana z białym; pręgowana: rude tło z czarnymi pręgami; im wyraźniejsze pręgi, tym lepiej. Biel powinna znajdować się na łapach, klatce piersiowej i końcu ogona. Białe łapy, strzałka i kołnierz – opcjonalne.

Temperament

Nieszczekający, ale nie niemy; wydaje własny, specyficzny odgłos, będący połączeniem chichotu /rechotu/ i jodłowania. Niezwykły ze względu na swe szeroko rozumiane zamiłowanie do czystości. Inteligentny, niezależny, lecz czuły i czujny pies. Może być powściągliwy wobec obcych.

Tresura

Jest psem inteligentnym i skorym do nauki. Nie powinien sprawiać problemów.

Ćwiczenia

Brak danych

Warunki życia

Może żyć na zewnątrz lub wewnątrz, ale tylko pod warunkiem dostarczenia odpowiedniej ilości ruchu i ćwiczeń. Trzeba o tym pamiętać, gdyż znudzony pies zacznie przeżuwać wszystko co spotka na swojej drodze. Jeśli więc masz mieszkanie to nie powinien zostawać sam. Pod wieloma względami przypominają nadpobudliwe dzieci.

Funkcje

  • psy do towarzystwa
  • psy myśliwskie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki