FANDOM

Historia

Anatolijski Pies Pasterski.jpg

Anatolijski pies pasterski należy do bardzo dawnej grupy psów, pilnujących stad, pochodzących rozwijała się poprzez przystosowanie do warunków życia. Jednym z najważniejszych czynników formujących ją był klimat – gorący i bardzo suchy w lecie, nadzwyczaj zimny zimą, a także sposób życia ludzi: koczowniczy, półosiadły i całkowicie osiadły, oraz rodzaj pracy, jaką psy musiały wykonywać, przemierzając rozległy obszar płaskowyżu centralnej Anatolii, i pozostając na dworze bez względu na pogodę.

Wygląd

Rosły, wysoki, mocno i dobrze zbudowany pies do pilnowania stad o szerokiej, masywnej głowie i gęstej sierści z podszerstkiem. Musi odznaczać się potężnymi rozmiarami i siłą. Potrafi być bardzo szybki. SIERŚĆ : Krótka lub półdługa, z gęstym podszerstkiem. Długość zmienia się znacznie w zależności od warunków klimatycznych – zima sierść jest najdłuższa. Najdłuższa i najbardziej gęsta sierść na szyi, łopatkach i udach. Maść: wszelkie umaszczenia dopuszczalne.

Temperament

Śmiały, opanowany, bez agresji, z natury niezależny, bardzo inteligentny i dający się układać. Dumny i pewny siebie, oddany właścicielowi i czuły wobec niego, ale jako dorosły nieufny wobec obcych.

Tresura

Dość ciężki w tresurze.

Ćwiczenia

Brak danych

Warunki życia

Potrzebują dużo ruchu i ćwiczeń i nie najlepiej będą czuć się w małych mieszkaniach. Duży ogród to podstawa dla tego psa.

Funkcje

  • psy obronne
  • psy pasterskie
  • psy stróżujące

Więcej z Fandomu

Losowa wiki