FANDOM

Historia

American Staffordshire Terrier.jpg

Istnieją różne wersje dotyczące powstania rasy. Jedna z nich mówi, że rasa wywodzi się od bullterrierów, psów wyhodowanych do walki z bykami. AKC, a następnie FCI uznały rasę Staffordshire Terrier w 1936 roku. W 1972 roku nazwę zmieniono na American Staffordshire Terrier.

Wygląd

Jak na swoje wymiary pies ten powinien sprawiać wrażenie wyjątkowo silnego. Proporcjonalnie zbudowany, dobrze umięśniony, a przy tym elegancki i zwinny. Żywo reaguje na otoczenie. Zwarty, krępy, ale nie wysokonożny, lub lekkiej konstrukcji. Szata: sierść krótka, przylegająca, twarda w dotyku i lśniąca. Maść: Dopuszczalne wszelkie typy umaszczenia, jednolite, kolorowe, i łaciate, choć umaszczenie jednolicie białe, z ponad 80% przewagą bieli, czarne podpalane brązem i wątrobiane nie znajduje uznania.

Temperament

American staffordshire terrier jest dynamicznym, odważnym i energicznym zwierzęciem, stąd ma on dużą potrzebę ruchu. Jego żywotność bardzo przydaje się na wsi, gdzie oczyszcza on teren ze szkodników. Ułożenie tego silnego psa polega na podporządkowaniu go przewodnikowi od szczenięcia. Ma on skłonność do bójek ze względu na pierwotne przeznaczenie, toteż szczenięta należy od początku uczyć przyjaznych kontaktów z innymi psami. Amstaffy wymagają bliskiego kontaktu z właścicielem.

Tresura

Jest dość inteligentny i szybko uczy się nowych komend.

Ćwiczenia

Brak danych

Warunki życia

Jak większość ras pies ten zadowoli się mieszkaniami i mniejszymi domami o ile zostaną zaspokojone jego potrzeby ćwiczeniowe. Nawet jeżeli nie masz ogródka, rasa ta będzie szczęśliwa. Wystarczy jej odpowiednia dawka ruchu w zamkniętych pomieszczeniach. Z powodu cienkiej warstwy sierści i wrażliwej skóry, najbardziej odpowiednie wydają się być dla niego cieplejsze klimaty.

Funkcje

* psy bojowe

  • psy do towarzystwa
  • psy stróżujące

Więcej z Fandomu

Losowa wiki