FANDOM

Historia

Airedale Terrier.jpg

Airedale terier jest rasą brytyjską, pochodzącą z hrabstwa Yorkshire. Uważa się, że jego nazwa pochodzi od wystawy odbywającej się w Airedale, na której licznie wystawiano tak zwane „waterside” teriery, pochodzące z miejscowości w dolinach rzek Wharfe, Calder i Aire. Jest to największy z terierów, uosabiający wszystkie typowe cechy tej grupy psów. Często nazywany jest królem terierów. Airedale terier odznacza się znakomitym węchem; w Afryce, Indiach i Kanadzie wykorzystywany był jako pies tropiący. Podczas wojny wykorzystywany był przez Czerwony Krzyż, a także jako pies policyjny i służbowy, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Rosji.

Wygląd

Największy z terierów, muskularny, aktywny, dość krępy, nie sprawia wrażenia wysokonożnego, ani nadmiernie wydłużonego. Sierść: twarda, gęsta i szorstka, nie tak długa, by wydawała się zmierzwiona. Włos przylegający, prosty i zwarty porasta tułów i kończyny. Sierść okrywowa, wierzchnia jest twarda, druciana, sztywna, podszerstek miękki i krótszy. Najtwardsza sierść jest lekko falista. Kędzierzawy lub miękki włos jest wysoce niepożądany. Maść: górne partie szyi, grzbiet i wierzch ogona są czarne lub szaro-czarne. Pozostała powierzchnia ciała podpalana. Uszy są często ciemniejsze, a czarne naloty (osmolenia) mogą występować wokół szyi i na skroniach. Dopuszczalne trochę białych włosów na piersi.

Temperament

Pies o bystrym wyrazie, szybki w ruchach, reagujący na każdy bodziec, stale w napięciu. Wskazuje na to wyraz oczu, sposób noszenia uszu i postawiony ogon. Łatwy w kontaktach , ufny i przyjacielski, odważny i inteligentny. Czujny i nieustraszony, ale nie agresywny.

Tresura

Jest inteligentnym psem i łatwo uczy się nowych komend.

Ćwiczenia

Brak danych

Warunki życia

Wymaga dużo miejsca na ćwiczenia, ale jak każdy terier będzie mógł ćwiczyć sam. Psy te będą biegać i eksplorować np. ogródek lub patrolować go jako stróż. Uwielbia być w centrum uwagi, kocha biegać i bawić się. Jako aktywny pies lepiej zapewnić mu otwartą przestrzeń i nie trzymać w małych mieszkaniach. Dom z ogródkiem jest wysoce zalecany. Jednak jeżeli zapewnimy mu odpowiednią dawkę ruchu to może być trzymany w mieście.

Funkcje

  • psy obronne
  • psy ratownicze
  • psy stróżujące

Więcej z Fandomu

Losowa wiki